ویژگی های لوازم جنسیس استوک

خودرو هیوندا جنسیس بدون شک از جمله زیباترین و با قدرت ترین اتوموبیل های مدرن به حساب می آید. این خودرو با داشتن یک موتور قدرتمند و داشتن شتاب بالا به یکی از شناخته شده ترین خودرو های جهان تبدیل شده است. در ایران نیز این نوع اتوموبیل به یک خودرو رایج و محبوب تبدیل شده است که می توان گفت با موجود بودن لوازم جنسیس استوک و نو در بازار محبوبیت این خودرو بیشتر هم شده است.

بررسی لوازم جنسیس استوک

 لوازم جنسیس استوک مانند بسیاری از محصولات دیگر دارای درجه بندی می باشند. این درجه بندی شامل محصولات بی کیفیت تا در حد نو و همینطور آکبند می شوند.

 لوازم یدک و قطعات نو خودرو جنسیس هم در بازار پیدا می شوند و افراد می توانند آن ها را از مراکز معتبر در سراسر کشور خریداری نمایند اما با وجود دلایل اقتصادی خرید لوازم نو برای خودرو به صرفه نیست و خریداران بیشتر به لوازم خودرو استوک رو می آورند.

 لوازم جنسیس استوک هم که در بازار خرید و فروش می شوند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و باید اشاره کرد، بیشتر کسانی که از لوازم جنسیس استوک استفاده می کنند بسیار راضی هستند.

 ممکن است افراد لوازم جنسیس استوک را تهیه کرده و بعد از خرید متوجه شوند قطعه مورد نظر دارای ایراداتی است، به همین دلیل بهتر است قبل از خرید با چند کارشناس تماس گرفته یا به صورت حضوری به این افراد و مراکز فروش مراجعه کنید تا در خرید خود مشکلی نداشته باشید.

 کمک گرفتن از کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می تواند بسیار به نفع خریدار تمام شود، چرا که هم فرد اطلاعات خوبی را درباره لوازم جنسیس استوک کسب می کند و هم می تواند خرید آسان و بی دردسری را داشته باشد.

کیفیت لوازم جنسیس استوک

 کیفیت از مهم ترین موضوعاتی است که در بازار لوازم جنسیس استوک مورد توجه خریداران می باشد، البته نه تنها در این بازار بلکه در بسیاری از بازار ها به همین صورت می باشد.

 در رابطه با کیفیت لوازم جنسیس استوک نیز باید گفت توانایی و کیفیت قطعات استوک این خودرو کم از لوازم نو ندارند البته لطفا توجه کنید، کیفیت قطعات استوک به مراکز یا فروشگاهی که از آن خریداری می نمایید نیز بستگی دارد.

qhw_x10.jpg

لوازم استوک خودرو جنسیس

 در واقع خریداران باید بیشتر توجه خود را بر روی یک مرکز معتبر فروش لوازم جنسیس استوک بگذارند و از آن طریق برای خرید یا فروش اقدام کنند حتی اگر قطعه مورد نظر شما در فروشگاه موجود نبود با تماس یا مراجعه به آنجا از کارشناسان بخواهید تا به شما کمک کنند.

 دلیل این کار آگاهی و داشتن اطلاعات بالا کارشناسان در رابطه با قطعات اصل و قطعات تقلبی و بی کیفیت لوازم جنسیس استوک می باشد، چرا که این افراد به راحتی می توانند تفاوت لوازم اصل و تقلبی را متوجه شوند به همین دلیل گزینه بهتری نسبت به جستجو شخص خریدار می باشند.

 نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که برای خرید لوازم جنسیس استوک بهتر است از قطعات دست دوم با کیفیت و ترجیحا کره ای استفاده نمایید چرا که عملکرد بهتری را نسبت به دیگر قطعات از خود نشان می دهند و عمر مفید خودرو را بالا می برند.

قیمت لوازم استوک خودرو جنسیس

 دومین عنصر مهمی که مورد توجه خریدار می باشد قیمت قطعات و لوازم جنسیس استوک است. خودرو جنسیس یک اتوموبیل گران قیمت و زیبا است که به طور معمول چنین خودروی گران قیمتی لوازم و قطعات گران قیمتی نیز دارد.

 خرید قطعات نو این خودرو برای افراد متقاضی بسیار پر هزینه خواهد بود و البته هزینه ای که پرداخت می شود به هیچ عنوان هزینه اصلی خود محصول نخواهد بود، به همین دلیل و با توجه به این مسئله بسیاری از افراد تمایل به خرید لوازم جنسیس استوک دارند تا قطعات نو خودرو.

 

لوازم استوک خودرو جنسیس

 می توان گفت در بازار لوازم جنسیس استوک، قیمت از ثبات بالایی برخوردار نیست البته این موضوع هم بستگی به درجه کیفیت قطعات استوک و هم اینکه مراکز فروش معتبر باشند یا خیر دارد.

 اگر فروشگاهی که از آن خرید می کنید معتبر نباشد آن ها می توانند لوازم و قطعات خراب را با قیمت بالا به شما بفروشند، اما اگر مرکز خرید دارای نام و نشان معتبری است فرد یا افراد خریدی امن و راحتی را تجربه خواهند کرد.

کارایی لوازم استوک

 جدا از مباحث قیمت و کیفیت لوازم جنسیس استوک، کارایی آن ها از دیگر مسائلی است که مورد توجه خریداران قرار می گیرد. مواردی وجود دارند که در آن ها قطعه یا قطعات مورد نظر با کیفیت دلخواه پیدا نمی شوند و یا اینکه پیدا می شوند ولی کیفیت ضعیفی دارند.

 در اینجا صاحب خودرو مجبور است از قطعات با کیفیت پایین استفاده کند، اما افراد در این مرحله به کارایی لوازم استوک نسبت به هزینه یا کیفیت آن بیشتر می اندیشند.

 

لوازم استوک خودرو جنسیس

 برای اینکه بتوانید لوازم جنسیس استوک از نظر کارایی و کیفیت بررسی کنید چند راه حل برای آن وجود دارد یک اینکه در عمل آن را مورد استفاده قرار بدهید، یا راه آسانتر این است بارکد محصول را در اینترنت جستجو کنید.

 همچنین کیفیت رنگ و یا زدگی محصول نشانه های خوبی هستند که با آن محصول را درجه بندی می کنند. این دو از مواردی هستند که هر شخصی با اطلاعات کم می تواند با یک نگاه متوجه شود که آیا محصول دارای کارایی یا کیفیت مناسب است و یا اینکه اینطور نیست.

 استفاده از لوازم جنسیس استوک که دارای کیفیت استانداردی هستند باعث می شود تا میزان آلایندگی خودرو کاهش قابل توجه ای داشته باشد و همینطور طول عمر مفید خودرو به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.

 چرا که اگر قطعه یا قطعات مشکل داشته باشد راننده به سرعت متوجه آن می شود و کار عاقلانه این است که جلوی خرابی گرفته شود تا از ایجاد مشکلات بزرگتر جلوگیری به عمل آید.

 شما همچنین می توانید برای خرید یا داشتن اطلاعات از لوازم استوک سوناتا بر روی لوازم استوک سوناتا YF کلیک کرده و از آخرین اخبار و جدید ترین محصولات این خودرو دیدن فرمایید.

چه نوع از توالت فرنگی و ایرانی خریداری کنیم؟

چه نوع از توالت فرنگی و ایرانی خریداری کنیم؟

 


 

سرویس بهداشتی یکی از بخش‌های مهم ساخت و یا بازسازی ساختمان می باشد. شاید در گذشته حساسیت کمتری برای خرید لوازم سرویس بهداشتی بود و سرویس بهداشتی خانه‌ها تنها یک توالت ایرانی ویک روشویی را داشت. اما با گذشت زمان لوازم سرویس بهداشتی هم تغییراتی کرد، توالت فرنگی به بازار آمد و بیشتر پزشکان توصیه کردند که از این مدل توالت استفاده کنند تا آسیب کمتری به ستون فقرات وارد می‌کند. امروزه در اکثر خانه‌ها به خصوص خانه‌هایی که در چند سال اخیر ساخته شده است، در سرویس بهداشتی  علاوه‌بر توالت ایرانی، دستشویی فرنگی نیز وجود دارد. لوازم سرویس بهداشتی تنوع زیادی پیدا کرده از انواع روشویی کابین‌دار و بدون کابین تا انواع دستشویی فرنگی و ایرانی. وقتی برای خرید لوازم سرویس بهداشتی به بازار بروید با انواع پیشنهادها مواجه می‌شوید، مثلا توالت فرنگی دیواری یا زمینی و...

 

در ادامه مقاله انواع توالت ایرانی و فرنگی را توضیح می‌دهیم.

 

در این چند سال پزشکان به خصوص به افراد سالمند توصیه می‌کنند که از توالت مدل فرنگی استفاده کنند، با وجود این توصیه هنوز استفاده از توالت ایرانی متداول‌تر است و معمولا سرویس بهداشتی که توالت ایرانی دارد بیشتر مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. در بیشتر خانه‌ها توالت‌های فرنگی در گوشه حمام قرار دارد.

 

 

 

توالت ایرانی

 

 

خرید توالت ایرانی مناسب

5wa_image2.jpg 

اگر قصد دارید سرویس بهداشتی منزل‌ تان را بازسازی کنید و سنگ توالت ایرانی را تعویض کنید، هنگام خرید سنگ توالت ایرانی توجه به نکاتی مانند ابعاد سنگ توالت، نوع آبریز، ارگونومی و جنس سنگ مهم است.

 

زمان خرید توالت ایرانی باید طول و عرض و عمق کاسه توالت را متناسب با سرویس بهداشتی انتخاب کنید تا زمان نصب به مشکل برخورد نکنید. از نکات مهم هنگام خرید توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی توجه به جنس سنگ و ضریب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ایرانی از چینی بهداشتی است، چینی بهداشتی با کیفیت میزان جذب آب آن کمتر از یک درصد است. سنگ‌های بی‌کیفیت توالت‌های ایرانی میزان جذب آب بالایی دارند که باعث تجمع آلودگی می‌شود و بستر مناسبی برای رشد میکروب و قارچ است و در نتیجه بوی نامطبوعی سرویس بهداشتی خواهد داشت.

 

سطح توالت ایرانی باید صاف و کم موج، براق و شفاف باشد، ضخامت لعاب باید مناسب و با کیفیت باشد. لعاب‌های بی کیفیت، مات و نازک در برابر شستشو و ساییدگی مقاومت کمی دارند.

 

یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب و خرید سنگ توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی توجه کرد، نوع آبریز یا ریم است. توالت‌های ایرانی دو نوع آبریز باز و آبریز بسته دارند.

 

از نکات مهم هنگام خرید توالت ایرانی برای سرویس بهداشتی توجه به جنس سنگ و ضریب جذب آب آن است. جنس سنگ توالت ایرانی از چینی بهداشتی است، چینی بهداشتی با کیفیت میزان جذب آب آن کمتر از یک درصد است.

 

 

 

از دیگر مواردی که هنگام خرید سنگ توالت ایرانی باید به آن توجه کرد، طراحی ارگونومیک آن است. تعدادی از کارخانه‌های تولید چینی بهداشتی مانند مروارید، سنگ توالت طبی و ارگونومی طراحی کرده‌اند. توالت ایرانی ارگونومی و طبی میزان فشاری که به کمر، زانوها و مچ پا وارد می‌شود را کاهش می‌دهد و آسیب کمتری به مفاصل و ستون فقرات وارد می‌شود.

 

توالت ایرانی در کشورهای آسیایی نیز استفاده می‌شود و به همین دلیل به توالت آسیایی نیز شناخته می‌شود.

 

 

 

توالت فرنگی

 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم استفاده از دستشویی مدل فرنگی را پزشکان توصیه می‌کنند و امروزه در سرویس بهداشتی اکثر خانه‌ها توالت فرنگی وجود دارد. اما اگر منزل شما هنوز سرویس بهداشتی ندارد و قصد دارید دستشویی فرنگی نصب کنید و یا به دلایل مختلفی می‌خواهید دستشویی فرنگی سرویس بهداشتی را تعویض کنید. لازم است با انواع دستشویی فرنگی و ویژگی‌های آن آشنا باشید. دستشویی فرنگی از نظر شکل و فرم، جنس، رنگ، محل قرارگیری و… انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی و توضیح انواع دستشویی فرنگی می‌پردازیم.

 

نوع خروجی دستشویی فرنگی با توجه به طبقه‌ای که سرویس بهداشتی در آن قرار دارد انتخاب می‌شود. خروجی دستشویی فرنگی سرویس بهداشتی در طبقات همکف ساختمان به شکل S است، در این طبقات لوله‌کشی زیر توالت به سمت زمین وجود دارد.

 

 

 

انواع توالت فرنگی

 

توالت فرنگی یک تکه

 

در مدل یک تکه، مخزن و کاسه توالت سر هم و به یکدیگر متصل هستند. این نوع توالت به صورت یک تکه قالب‌گیری شده است. شستشوی این مدل توالت یک تکه راحت‌تر است. ابعاد استاندارد این مدل شامل: طول ?? الی ?? سانتی‌متر، عرض کمتر از ?? سانتی‌متر است،  ارتفاع کاسه در مدل یک تکه از زمین بین ?? تا ?? سانتی‌متر و عمق آنها حدود ?? الی ?? سانتی‌متر است. دستشویی فرنگی یک تکه قیمت بالاتری نیز دارد.

 

توالت فرنگی دو تکه

 

در دستشویی فرنگی دو تکه مخزن و کاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب می‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌های فرنگی دو تکه  سخت ‌‎تر است ولی نسبت به یک تکه قیمت کمتری دارند. ارتفاع توالت دو تکه نسبت به یک تکه بیشتر و حدود ?? تا ?? سانتی‌متر است ولی سایر ابعاد مدل دو تکه با یک تکه برابر است.

 

 

در دستشویی فرنگی دو تکه مخزن و کاسه توالت از هم جدا هستند و به صوت جداگانه نصب می‌شوند، نظافت و شستشو توالت‌های فرنگی دو تکه  سخت ‌‎تر است ولی نسبت به یک تکه قیمت کمتری دارند.

 

در فروشگاه آنلاین چلونگر میتوانید انواع توالت فرنگی و توالت ایرانی را مشاهده کنید و سپس خرید خود را انجام دهید.فروشگاه اینترنتی چلونگر یکی از ارائه دهندگان کالای تخصصی ساختمانی می باشد.

 

 

چگونه برای استارتاپ خود بهترین فضای کار اشتراکی را پیدا کنیم؟

چگونه برای استارتاپ خود بهترین فضای کار اشتراکی را پیدا کنیم؟

وبلاگ مقالات چگونه برای استارتاپ خود بهترین فضای کار اشتراکی را پیدا کنیم؟

بهترین فضای کار اشتراکی

 

چگونه برای استارتاپ خود بهترین فضای کار اشتراکی را پیدا کنیم؟ این دغدغه برای بسیاری از مدیران وجود دارد که با دانستن چندین نکته و معیار برطرف می‌شود.

اگر در فکر انتخاب یک فضای کار اشتراکی به عنوان محل کار خود هستید، باید از یافتن یک فضای مناسب و متناسب با کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید.

در این جا چک لیستی ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری بهترین فضای کار اشتراکی را برای استارتاپ خود انتخاب کنید.

  • به موقعیت مکانی توجه کنید

تقریباً در هر شهر بزرگی چندین فضای کار اشتراکی وجود دارد.

حتی اگر شما در نزدیکی یک شهر متوسط یا کوچک زندگی می‌کنید،

اغلب یک یا دو فضای کار اشتراکی مشول به فعالیت هستند.

باید این نکته را مد نظر داشته باشید که آیا می‌خواهید در محلی نزدیک به منزل خود و یا در محلی که نزدیک به مشتریان واقع شده است کار کنید؟

اگر می‌خواهید از فضای کار اشتراکی خود، به عنوان مکانی برای برگزاری جلسه با مشتریان خود استفاده کنید،

در این صورت منطقی است که مکانی را انتخاب کنید که حضور در آنجا برای مشتریان شما آسان باشد.

البته فاکتور دیگری که باید مد نظر قرار گیرد،

مساله سهولت و زمان مورد نیاز برای شما جهت رفت و آمد به محل کار است.

  • امکان دریافت حمایت مناسب را در نظر بگیرید

پس از تهیه یک لیست از مکان‌ها بر اساس موقعیت، باید به امکانات و شرایط هر یک از مکان‌ها توجه کنید.

معمولاً در این زمینه، چند گزینه برای استارتاپ‌ها وجود دارد.

شما می‌توانید یک مرکز رشد را انتخاب کنید (که احتمالاً مشاوره و سطح بالاتری از پشتیبانی را در اختیار شما قرار خواهد داد)

و یا می‌توانید یک فضای کار اشتراکی را انتخاب کنید که دسترسی به آن برای هر فردی امکان‌پذیر است.

فراموش نکنید که شتاب‌دهنده‌ها نیز از استارتاپ‌ها استقبال می‌کنند.

با توجه به اینکه استارتاپ شما در چه مرحله‌ای قرار دارد

می‌توانید بین ? گزینه فضای کار اشتراکی، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

  • محاسبه کنید که به چه مقدار فضا نیاز دارید؟

در این مرحله باید به بررسی این نکته بپردازید

که آیا برای پیشبرد اهداف کاری خود، به یک میز کار موقت نیاز دارید و یا باید از یک میز دائمی استفاده کنید.

شاید به این نتیجه برسید که به یک دفتر خصوصی نیاز دارید.

باید به طور دقیق محاسبه کنید که برای راه‌اندازی استارتاپ خود به چه مقدار فضا نیاز دارید؟

 

  • درباره ویژگی‌های فضای کار اشتراکی و منابع در دسترس، اطلاعات بیشتری کسب کنید

ممکن است برای پیاده‌سازی استارتاپ خود، به تجهیزات یا امکانات خاصی نیاز داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر شما در بخش خلاقیت مشغول به کار هستید،

ممکن است برای انجام کارهای خود به کارگاه و یا ابزارهای خاصی نیاز داشته باشید.

درحالی‌که بسیاری از فضاهای کار اشتراکی، عمومی است

و کلیه مشاغلی را که مایل به مشارکت هستند پذیرش می‌کند، برخی فقط برای صنایع خاص هستند.

این ویژگی برای مشاغل موجود در حوزه‌های کاملاً فنی، که به دنبال ایجاد شبکه بوده یا برای مشاغلی که به دنبال دسترسی به بخشی از جامعه (گروه‌های هدف) هستند، تعیین کننده است.

  • فضایی را انتخاب کنید که در آن حس خوبی داشته باشید

جو هر فضای کار اشتراکی با دیگری متفاوت است.

ممکن است بخواهید در یک محیط بسیار حرفه‌ای و یا در یک محیط آرام‌تر کار کنید.

قبل از ثبت نام برای حضور در یک فضای کار اشتراکی، از محل مورد نظر خود بازدید کنید.

باید این موضوع را بررسی کنید که آیا کار کردن در آن مکان را واقعاً دوست دارید یا خیر.

همچنین سعی کنید متوجه شوید که آیا این مجموعه به درستی مدیریت می‌شود یا خیر.

راجع به اینکه در صورت بروز مشکل در این محیط، چه باید کرد

و یا چه چیزهایی باید در این محیط تعمیر شوند و معمولاً حل هر مشکلی چقدر طول می‌کشد نیز پرس‌وجو کنید.

در صورتیکه می‌خواهید این مکان را به عنوان یک فضای کاری نسبتاً دائمی برای خود در نظر بگیرید،

باید به مسئله انعطاف‌پذیری همکاران نیز توجه کنید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

  • برنامه‌ی رویدادهایی که قرار است در این مجموعه برگزار شود را بررسی کنید

این روش، بهترین راهکار برای بررسی این موضوع است که آیا این فضای کار اشتراکی، فرصت‌های شبکه‌سازی و شانس افزایش دانش را در اختیار شما قرار می‌دهد یا خیر.

یک شرط برای اینکه یک فضای خوب بتواند به رشد استارتاپ‌ها کمک کند و صاحبان مشاغل را به برگزاری رویدادهای مربوط به معرفی کالا یا خدمات خود تشویق کند،

برگزاری رویدادهای زیاد و متنوع در این مکان‌ها است.

اگر می‌خواهید گزینه کار در فضای کار اشتراکی را امتحان کنید،

باید با ذهن باز به موضوع نگاه کنید و قبل از انتخاب، فضاهای کار اشتراکی را با دقت مورد ارزیابی قرار دهید.

زیبایی کار در چنین فضایی، به انعطاف‌پذیری و فراهم بودن امکان دسترسی به چیزهایی که به آن نیاز دارید-در زمان مناسب (یعنی در زمانی که به آن چیزها نیاز دارید)- بستگی دارد.

 

  • ساده از کنار افراد عبور نکنید

دسترسی به شبکه سایر صاحبان مشاغل می‌تواند بسیار باارزش باشد

و کار با افراد هم‌فکر می‌تواند به در رشد شغلی شما کمک کند.

فضای کار اشتراکی این فرصت را به مشاغل کوچک می‌دهد تا با یکدیگر همکاری کرده و یکدیگر را به جلو سوق دهند.

چه در یک تجمع خاص از قبل برنامه‌ریزی ‌شده، شرکت کنید

و چه یک مکالمه را با یک غریبه در آشپزخانه شروع کنید،

فضاهای مختلف می‌تواند زمینه‌ساز خلاقیت و همکاری باشد.

هنگامی‌که از یک فضای کار اشتراکی بازدید می‌کنید،

در مورد تجمع  همکاران سؤال کنید و به خونگرمی افراد توجه کنید.

اگر افراد در حال گپ زدن و برقراری ارتباط هستند،

می‌تواند نشانه خوبی از یک فضای تعاملی باشد.

اگر جو سرد بوده و دفاتر با پرده‌های آهنی کرکره مانند تقسیم‌شده؛ این بدان معنی است که فضای کار اشتراکی در اولویت قرار ندارد.

  • اهمیت امنیت را دست کم نگیرید

در هر مجموعه‌ای که شما می‌خواهید آن‌را به‌عنوان فضای کار اشتراکی انتخاب کنید، باید برخی از ویژگی‌های اساسی ایمنی وجود داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال ، باید یک قفل روی درب دفتر خصوصی شما (در صورت انتخاب کردن یکی از آن‌ها) وجود داشته باشد.

همچنین برای تازه‌واردان و بازدیدکنندگان باید یک میز پاسخگویی وجود داشته باشد.

فضای کار اشتراکی شلوغ، غالباً مجهز به کارت‌های (ID) بوده تا فقط اعضای آن‌ها بتوانند به ساختمان و ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشند.

اگر نسبت به امنیت سایبری نگران هستید، در مورد امنیت شبکه و گزینه‌های تنظیم روتر خود با مسئول مربوطه صحبت کنید.

برای دانستن بهترین فضای کار اشتراکی شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

شماره دفتر کار: ???????????

آدرس دفتر کار: شعبه مرکزی: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خیابان ابوالفضل صمیع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir

 

معرفی کتاب بیمار خاموش

 

رمان بیمار خاموش، نخستین اثر الکس مایکلیدیس، در سال ???? به چاپ رسید. این رمان را می‌توان در دسته‌ی آثار جنایی، هیجانی، رمز‌آلود و روان‌شناسی قرار داد. الکس مایکلیدیس در این رمان داستان آلیسیا برنسونز را روایت می‌کند؛ نقاشی موفق و مرفه که یک روز عصر به ضرب گلوله همسرش را به قتل می‌رساند و ازآن‌پس یک کلمه هم صحبت نمی‌کند. برگردان فارسی رمان بیمار خاموش با ترجمه‌ی مریم حسین نژاد و از نشر سنگ راهی بازار شد و در سال ?? از پرفروش‌ترین‌های این انتشارات بود.

خلاصه‌ی داستان

آلیسیا برنسونز هیچ‌چیز در زندگی کم ندارد؛ خود او نقاشی موفق است و همسرش نیز یکی از عکاسان مشهور صنعت مد و فشن است و خانه‌شان زیبا، مشرف‌به پارک و در یکی از محله‌های اعیانی لندن واقع است. با تمام این‌ها یک روز عصر که همسر آلیسیا از کار برمی‌گردد آلیسیا با شلیک گلوله او را به قتل می‌رساند. پنج بار به‌صورت او شلیک می‌کند و بعد ساکت می‌شود. آن‌قدر ساکت که از آن به بعد حتی یک کلمه هم حرفی نمی‌زند. آلیسیا حتی در دادگاه و جلسه‌ی محاکمه‌اش هم لب از لب باز نمی‌کند. نه توجیهی، نه توضیحی، نه بحثی، هیچ.

سکوت شکست‌ناپذیر آلیسیا  سبب می‌شود ماجرای تراژدی خانگی که چیز چندان غیرمعمولی هم نیست بازتاب بسیار وسیعی داشته باشد و برای ماه‌ها تیتر اول روزنامه‌ها و حرف دهان مردم شود.

تصمیم‌ می‌گیرند آلیسیا را از رسانه‌ها دور نگه‌دارند و در یک مرکز روانی با تجهیزات امنیتی بالا و در شمال لندن بستری کنند. آنجا نام «بیمار خاموش» را روی او می‌گذارند. تئو فیبر، روانشناسی است که برخلاف نظر دیگران خیال می‌کند می‌تواند آلیسیا را به حرف بیاورد. مخالفت‌های بسیاری با این قضیه می‌‌شود اما تئو مصمم است. به نظر او «آلیسیا تنها کسی است که از حقیقت خبر دارد» و فکر می‌کند خود او تنها کسی است که می‌تواند بیمار خاموش را به حرف وادارد.

بیمار خاموش و چرخی در ذهن شخصیت‌ها

اینجاست که حماسه‌ی رازآلود الکس مایکلیدیس آغاز می‌شود. نویسنده هم ذهن آلیسیا، زنی که محکوم به قتل همسرش است، و هم تئو، روان‌شناسی که سعی دارد او را درمان کند، را وا می‌کاود و خواننده را انگشت‌به‌دهان می‌کند.

بله. نویسنده در کتاب بیمار خاموش به‌جای آنکه داستان شخصیت‌های اصلی را صحنه به صحنه دنبال کند، در افکار آن‌ها چرخ می‌زند و مخاطب را نیز با خود همراه می‌کند. نویسنده روان شخصیت‌ها را می‌کاود و مخاطب را در رازی که آلیسیا را احاطه کرده است و اسرار متعدد تئو غرق می‌کند.

شخصیت‌پردازی

آلیسیا تنها شخصیتی نیست که نویسنده سعی کرده تمرکز خود را روی او بگذارد. با پیش رفتن در داستان درباره‌ی تئو و زندگی‌اش بیرون از تیمارستان، همسرش و هدفش از تلاش برای بازگرداندن صدای آلیسیا بیشتر دستگیرمان می‌شود. داستان این دو شخصیت به‌خوبی ساخته‌وپرداخته شده است و مخاطب را راضی می‌کند.

شخصیت‌های دیگری هم هستند که می‌آیند و می‌روند و نقش چندان مهمی هم ندارند؛ نویسنده تنها برای شاخ و برگ دادن به داستان از آن‌ها بهره می‌برد. می‌آیند و نقششان را بازی می‌کنند و اجازه می‌دهند داستان خودش پیش برود. مانند مدیر تیمارستان، پسرعموی آلیسیا، مدیر گالری کوچکی که آثار آلیسیا را به نمایش می‌گذارد، برادر آلیسیا، یکی از پزشکان بیمارستان و چند شخصیت دیگر.

برشی از کتاب

از تمام این‌ها که بگذریم، کتاب بیمار خاموش تمامش لایه‌لایه باز شدن پوسته‌ی رازی است که آلیسیا را احاطه کرده و به‌تدریج دانستن آنکه چرا او همسر خود را آن‌طور به قتل رسانده است.

«گابریل از همان روز اولی که او را دیدم تمام دنیای من بوده و هست. هرچقدر هم که من را ناراحت کند، هرچقدر هم که نامرتب و شلخته باشد، هرچقدر هم که بی‌فکر و خودخواه باشد باز دوستش خواهم داشت. من او را همان‌طور که هست می‌خواهم. تا زمانی که مرگ ما را از هم جدا کند.»

بیمار خاموش، کتابی اعتیادآور

هر صفحه را که ورق می‌زنیم زمین گذاشتن کتاب سخت‌تر می‌شود؛ انگار که اعتیادآور باشد. سکوت صلاح قدرتمندی است. این موضوع را بامطالعه‌ی کتاب عمیقاً حس می‌کنیم، و در تلاش برای کندوکاو در گذشته‌ی آلیسیا و پی بردن به راز او با تئو همراه می‌شویم، و گذشته‌ی تاریکش، کودکی نه‌چندان شادش، پدر خشن و خاله‌ی بدجنس و بسیار چیزهای‌ دیگر را ذره‌ذره درمی‌یابیم.

کتابی که تخیل خواننده را به کار می‌گیرد

آلیسیا‌ی کتاب بیمار خاموش مانندِ صفحه‌ی سفیدی است که خواننده را وامی‌دارد تخیل خود را به‌کار بیندازد و از دفترچه‌ی خاطرات او و حرف‌هایی که دیگر شخصیت‌ها درباره‌اش می‌زنند نتیجه‌ای بگیرد، تا درنهایت مشخص شود که آلیسیا دهان باز می‌کند یا خیر. به‌هرحال این را شما باید بخوانید و بفهمید. و زمانی که حقیقت را بفهمید حتم دارم شوکه می‌شوید.

تا چند صفحه‌ی آخر نه از اتفاقات غیرمنتظره خبری هست و نه از هیجان. گویی الکس مایکلیدیس تمام نبوغش را در همان چند صفحه‌ی پایانی رو می‌کند. طرح داستانی هوشمندانه و شخصیت‌پردازی قوی، و درنهایت پیوند تکان‌دهنده‌ای که میان اتفاقات برقرار می‌شود داستان را خواندنی‌تر می‌کند. اگر بخواهیم این اثر را در سه کلمه توصیف کنیم، شاید شوکه کننده، فریبنده و خشن واژه‌های مناسبی باشند.

اگر علاقه‌مند به تهیه‌ی کتاب بیمار خاموش اثر الکس مایکلیدیس هستید همین حالا می‌توانید آن را از وب‌سایت کاواک خریداری نمایید.

معرفی کتاب بیمار خاموش

 

زیبایی و تنوع درب پارکینگ وروردی و حفاظ درب حیاط و ویلا

زیبایی و تنوع درب پارکینگ وروردی و حفاظ درب حیاط و ویلا

معمولا درب ورودی پارکینگ و ویلا باید زیبایی و تنوع در ساخت داشته باشید. بیشتر افرادی که میخواهند درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا را خریداری کنند در کنار عملکرد، بیشتر به ویژگی های زیبایی نمای آن اهمیت می دهند. این درب ها در واقع تردد شما را به ویلا ممکن می سازند و به همین دلیل هم بهتر است که علاوه بر زیبایی به کیفیت آن نیز توجه کنید.
معمولا اینطور گفته می شود که خرید درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا نسبت به خرید درب های دیگر سخت تر است. شما بعضا میخواهید برای خانه خود این درب ها را خریداری کنید و شاید بخواهید ویلای خود را با دربی زیبا مزین کنید. در این حال باید دقت داشته باشید که خرید این نوع درب ها به شما اجازه می دهند که همزمان با زیبایی امنیت را نیز برای خانه خود ایجاد کنید پس بهترین راه این است که هر دو مورد را در نظر داشته باشید.
به طور کل اما تنوع درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا بسیار بیشتر از تنوع درب های معمولی است. این نوع درب ها با اینکه در جنس های مختلفی مانند چوبی و همچنین آهنی ساخته می شوند اما به شما اجازه خواهند داد که همچنان هم زیبایی و هم تنوع خانه خود را حفظ کنید.

دوام درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا

شاید تصور کنید که تنها انواعی از درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا امنیت را برای شما ایجاد خواهد کرد که آهنی است و نوع چوبی آن شما را دچار مشکل خواهد کرد. در این حال نکته ای که باید بدانید این است که این نوع درب ها اگر از نوع چوبی باشند باز هم برای شما ایمن خواهند بود  و هیچ تفاوت خاصی از نظر امنیتی ندارند. اینکه شما بتوانید دربی را خریداری کنید که دوام بالایی دارد در عین اینکه کار شما را برای سال های بعد راحت تر خواهد کرد، به شما اجازه می دهد که امنیت را نیز فراهم کنید.

خرید درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا

دقت داشته باشید که بعضا پیش آمده است که شما هم ویلاهایی را با انواع درب های مختلف دیده اید. یکی از مهم ترین ویژگی های درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا این است که شما میتوانید آن را تعویض کنید. ممکن است که پس از گذشت چندین سال، درب شما نمای اولیه خود را از دست بدهد و به همین دلیل هم شما علاقه مند به خرید انواع جدیدی از این درب ها باشید. در این حال بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که این کا را توسط یک نمایندگی در این زمینه انجام دهید و درب خود را تعویض کنید. انواع نمایندگی هایی که در حوزه این نوع درب ها و به ویژه درب پارکینگ وروردی درب حیاط و ویلا فعالیت می کنند به شما این اجازه را خواهند داد که تمامی آنچه که نیاز دارید را در یک پکیج داشته باشید. با خرید از یک نمایندگی معتبر، مشکلات خود را در این زمینه حل کنید.

حفاظ لیلیوم با کاربردی وسیع برای روی دیوار شما


حفاظ لیلیوم امروزه انواع مختلفی از حفاظ ها برای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که استفاده از آن ها می تواند امنیت ساختمان شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. یکی از بهترین مدل هایی که شما میتوانید برای ساختمان خود از آن استفاده کنید حفاظ لیلیوم  است که از جمله لوکس ترین ها نیز به شمار می آید. چندین سال از زمانی که این نوع حفاظ ها جای نرده های قدیمی را گرفته اند می گذرد و هم اکنون حفاظ لیلیوم  به عنوان یکی از بهترین انواع حفاظ برای حفظ جهان و همچنین خانه و مال افراد به شمار می آید.


 حفاظ لیلیوم  چیست؟

یکی از بهترین انواع حفاظ آهنی که میتوانید از آن برای خانه و یا ساختمان خود خود استفاده کنید حفاظ لیلیوم  است. این نوع حفاظ ها معمولا شبیه به یک نیزار آهنی خواهند بود که تنوع، زیبایی و همچنین امنیت را به طور کامل برای شما برآوده خواهند کرد. در بین تمامی انواع حفاظ ها، معماران و همچنین علاقه مندان این نوع را به عنوان یکی از بهترین ها برای ساختمان می دانند. این حفاظ ها در واقع شکل واحدی ندارند و زیبایی عمده آن ها نیز به همین دلیل است. اگر شما هم میخواهید از این حفاظ ها برای ساختمان خود استفاده کنید باید بدانید که ساخت و همچنین طراحی آن ها با وجود اینکه تصور می شود نیازمند کار خاصی نیست اما باز هم باید با رعایت نکات بسیاری انجام گیرد.


کاربرد حفاظ لیلیوم  چیست؟


همانطور که میدانید، حفاظ های مختلف کاربردهای مختلفی دارند. این نوع از حفاظ ها اما معمولا به شما این امکان را میدهند امنیت مکان زندگی و بعضا ساختمان کاری خود را تا حد بسیار زیادی تامین کنید. اغلب اینطور گفته می شود که حفاظ های مختلف از نظر کارایی با هم متفاوت هستند و این تصور هم تا حد بسیار زیادی درست است. البته باید دقت داشته باشید که این نکته در مورد حفاظ لیلیوم  به صورت کامل صدق نمی کند و آنچه که شما باید بدانید این است که این حفاظ ها امنیت خانه شما را تا حد بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد.
 

حفاظ لیلیوم  روی دیوار


ویژگی حفاظ لیلیوم 


 حفاظ لیلیوم  اما ویژگی های مختلفی دارد. از جمله این ویژگی ها میتوان به امنیت آن ها اشاره کرد که میتوانند برای ساختمان شما تا حد بسیار زیادی مفید باشند.  مدل های مختلفی از این نوع حصار ها وجود دارد که جوشکاری های آن ها با اتصالات مختلفی انجام می گیرد. همین نقطه هم باعث می شود تا جوشکاری با دقت کامل انجام نشود. البته دقت داشته باشید که هر چقدر احتمال شکستگی در آن ها بیشتر باشد کیفیت آن ها بیشتر خواهد شد در غیر اینصورت میتوان گفت که حفاظ لیلیوم  شما از کیفیت خوبی برخوردار نیست و بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که آن را به یک جوشکار نشان دهید. علاوه بر این می توان گفت که اگر از الکترود های معمولی روکش دار استفاده شود باید پس از هر تک جوش، نقاط مختلف این حفاظ ها تمیز شود و این یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به آن دقت کنید چرا که در غیر این صورت رنگ به سطح کار می چسبد و همین هم به مرور زمان باعث زنگ زدگی و یا پوسیدگی خواهد شد.
در نرده های نیزا اما شاخه های اصلی و فرعی مستقیما به یک شاسی نصب خواهند شد و در بالا هم در چندین نقطه به هم جوش داده می شوند. دقت داشته باشید که به همین علت است که نقاط جوشکاری بسیار کمتر خواهد شد و عملا ممکن است که مشکلات بسیاری در این زمینه ایجاد شود. شما میتوانید با استفاده از دستگاه هایی که جوش co2 دارند و همچنین به جای الکترود روکشدار از سیم جوش در آن ها استفاده می شود عملا از به وجود آمدن گل های جوش جلوگیری کنید و همچنین مشکلات دیگری که در این زمینه به وجود می آید را نیز برطرف کنید.
 

نصب حفاظ لیلیوم

 
حفاظ لیلیوم معمولا در طول های مختلف تولید می شود و نمی توان گفت که مقدار خاصی برای آن ها وجود دارد. در نتیجه میتوان گفت که باید در زمان دیوارکشی پلیت هایی با آکس های یک متر کار گذاشته شود و فاصله صفحاتی که به عنوان پایه روی دیوار نصب می شوند نیز مرکز به مرکز و یا کمتر از یک متر باشد. اگر قبل و یا بعد از دیوار کشی این نوع حفاظ های روی دیوار نصب نشوند باید روی دیوار هایی با دریل های هیلتی و مته هایی به قطر های مختلف نصب شوند. در این حال گفته میشود که پیم ها باید به صورتی باشند که شما بتوانید در دو طرف شاسی حفاظ قرار دهید. سپس می توانید این حفاظ را در بین پیم ها بگذارید و آنها را با دقت جوش دهید. پس از پایان این کار هم معمولا لکه گیری انجام می شود که باعث می شود رنگ این نوع حفاظ ها حفظ شود.

حفاظ نرده پنجره  مدرن

حفاظ نرده پنجره  استیل چیست؟
حفاظ هایی که به عناوین مختلف برای ایجاد امنیت در پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند شامل انواع مختلفی هستند که از جمله آنها میتوان به حفاظ پنجره استیل اشاره کرد. این نوع نرده ها معمولا مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع فشار دارند و همچنین تمیز کردن آن ها نیز بسیار آسان است. زمانی که شما میخواهید از حفاظ نرده پنجره  استیل استفاده کنید باید بدانید که نرده شما در مقابل باد، باران و همچنین آلودگی های دیگر در امان خواهد بود و خراب نمی شود. شست و شوی این نوع نرده ها بسیار آسان است.
همه پنجره هایی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، حتی شیشه های دوجداره ممکن است که در مقابله با آسیب از خود ضعف نشان دهند و شکسته شوند. در اینجاست که نقش این نرده ها به خوبی دیده خواهد شد. امنیت همانطور که میدانید یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید در ساخت ساختمان به آن دقت کنید. شاید اولین چیزی که افراد برای خرید و یا استفاده های دیگر به آن دقت میکنند همین امنیت باشد. استفاده از حفاظ نرده پنجره  استیل در واقع به شما کمک می کند تا بتوانید امنیت را برای ساختمان خود ایجاد کنید.


حفاظ نرده پنجره  استیل از چه چیز ساخته می شود؟


همانطور که از نام این نو نرده ها میتوانید دریابید، این نرده ها از جنس استیل های 201 و 304 هستند. اگر شما میخواهید از این نوع نرده های برای داخل ساختمان استفاده کنید میتوانید از حفاظ نرده پنجره  استیل 201 استفاده کنید چرا که در آن ها از آلیاژ و نیکل کمتری استفاده شده است. در این نوع استیل ها، آسیب پذیری هم بیشتر خواهد بود و البته قیمت آن ها نیز مقرون به صرفه است.
اما اگر شما قصد دارید که حفاظ نرده پنجره  استیل را برای خارج از خانه نصب کنید بهترین راه این است که از نرده های 304 استفاده کنید. این نرده ها با آلیاژ بیشتر و همچنین نیکل 18 درصد ساخته شده اند و همین هم باعث می شود تا در محیط های بیرونی و در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی و انواع رطوبت آسیب نبینند.

حفاظ سرنیزه ای آبشاری  مدرن چیست؟


نمونه ای بهبود یافته از نرده حفاظ روی دیوار حفاظ سرنیزه ای آبشاری  مدرن است که در طراحی های مربوط به آن تمامی عیوب و همچنین مشکلات حفاظ های سرنیزه ای سنتی حل شده است. حفاظ های سرنیزه ای مدرن اما از جنس میلگرد هستند. یکی از خوبی های این نوع حفاظ ها این است که مطابق با سلیقه مشتری در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شوند. همچنین تراکم و ارتفاع آن ها نیز متفاوت خواهد بود. بین حفاظ های سرنیزه ای مدرن و همچنین حفاظ های سرنیزه ای قدیمی و سنتی تفاوت های بسیاری وجود دارد که از جمله آنها می توان به همین ساختار خاص و تغییرات ویژه در این قسمت اشاره کرد. البته باید بدانید که حفاظ های سرنیزه ای هم در واقع یکی از ابتکارات شرکت های ایرانی است که امنیت منازل و همچنین شرکت ها را تا حد بسیار زیادی فراهم می کند. در بخش بعدی می خواهیم شما را با مشخصات کلی حفاظ های سرنیزه ای آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.
 

حفاظ های کلی سرنیزه ای


مشخصات کلی حفاظ سرنیزه ای آبشاری 


به طور کل میتوان گفت که حفاظ های سرنیزه ای جدید از نظر شکل ظاهری اندک تفاوتی با حفاظ های قدیمی از این نوع دارند. البته تغییری که در این زمینه به وجود آمده است بیشتر در راستای زیبا شدن و همچنین افزایش کارایی آنها بوده است. نرده های دیواری در این زمینه با حفاظ سرنیزه ای آبشاری  شباهت هایی نیز دارند اما به مراتب کارایی نرده های دیواری از این نوع حفاظ های بیشتر است. جالب است بدانید که اغلب این حفاظ ها در سه ارتفاع مختلف 100، 120 و همچنین 150 سانتی متر ساخته می شود. البته در ساخت این نوع از حفاظ ها یک رایج ترین نوع تراکم نیز وجود دارد که شامل 16 ردیف اصلی در هر شاخه می شود و طول هر شاخه نیز تقریبا برابر دو متر است. شرکت هایی که در زمینه ساخت انواع حفاظ های سرنیزه ای فعالیت می کنند به شما اجازه می دهند تا به صورت کاملا معتبر خرید خود را انجام دهید.


 حفاظ های سرنیزه ای


دقت داشته باشید که امنیت بخشی از خانه است که نمی توانید با آن شوخی کنید. شما نمیتوانید از انواع بی کیفیت نرده ها استفاده کنید و در نهایت دچار مشکل خواهید شد چرا که امنیت خانه شما دچار آسیب خواهد شد. از گذشته تا کنون نیاز به امنیت یکی از نیازهای اساسی بشر بوده است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. هرگونه کوتاهی در این زمینه می تواند به مشکلات جدی بینجامد که در واقع برای شما خوب نخواهد بود. شاید حفاظ سرنیزه ای آبشاری  مهم ترین نوع حفاظ ها نباشد و با توجه به اینکه امروزه خانه ها تمام هوشمندسازی شده اند هم ممکن است که این نوع حفاظ ها در واقع به شما حس ایمن بودن خواهد داد. بهتر است که شما حفاظ سرنیزه ای آبشاری  را از مراکز معتبر در این زمینه خریداری کنید تا بتوانید کار نصب و همچنین خدمات پس از فروش را نیز دریافت کنید. با استفاده از این نوع حفاظ ها، امنیت خانه خود را تامین کنید.

منبع: حفاظ شاخ گوزنی