محتوا و عوامل موفقیت موتور جستجو


محتوا و عوامل موفقیت موتور جستجو

هنگام فکر کردن به سئوی سایت، محتوا باید اولویت اول شما باشد. محتوای با کیفیت نحوه تعامل، اطلاع رسانی، حمایت و خوشحالی مخاطبان است. ایجاد محتوای معتبر و ارزشمند نیز برای دیده شدن موتورهای جستجو بسیار مهم است. در واقع، به همین دلیل است که جدول تناوبی عوامل سئو با «عناصر» محتوا آغاز می‌شود و اولین عنصر مربوط به کیفیت محتوا است.

چه مقاله های وبلاگ، صفحات محصول، یک صفحه درباره، توصیفات، ویدیوها یا هر چیز دیگری که برای مخاطبان خود ایجاد می کنید، درست کردن محتوای خود به این معنی است که شما پایه ای برای پشتیبانی از سایر تلاش های SEO خود دارید.

کیفیت

"فقط به این فکر کنید که کاربران چه می خواهند و فکر کنید اگر جای موتور جستجو بودید، آیا از فرستادن کاربران به وب سایت خود احساس راحتی می کردید؟" Frédéric Dubut، مدیر ارشد برنامه Bing می گوید. "آیا احساس غرور می کنید که برای آن وب سایت تضمین کنید و آن را در رتبه اول برای یک پرس و جو قرار دهید؟"

"اگر پاسخ "بله" است، در اینجاست که بسیاری از کارهای فنی تر و بهینه سازی موتور جستجو سنتی تر ممکن است وارد عمل شوند. اما، اگر پاسخ «خیر» است، احتمالاً نشانه‌ای از این است که قبل از اینکه به چیزهای فنی فکر کنید، باید ارزش بیشتری برای کاربران ایجاد کنید.

ارائه محتوای اساسی، مفید و منحصر به فرد به کاربران چیزی است که آنها را وادار می کند تا در صفحات شما بمانند و باعث آشنایی و اعتماد شوند. اینکه چه چیزی کیفیت بالا را تشکیل می دهد به ماهیت محتوا بستگی دارد و بر اساس نوع محتوا و صنعت متفاوت است.

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google (بخش 5.1) ویژگی‌های محتوای با کیفیت بالا را بر اساس نوع تجزیه می‌کند:

محتوای اطلاعاتی باید دقیق، جامع، اصلی و حرفه ای ارائه شود.

محتوای هنری باید اصیل، منحصر به فرد و بیانگر درجه بالایی از مهارت باشد.

محتوای خبری باید عمیق، به خوبی استناد، دقیق و حاوی گزارش اصلی باشد.

برندهایی که محتوای پول یا زندگی شما (YMYL) را ایجاد می‌کنند باید به این استانداردها توجه ویژه داشته باشند زیرا الگوریتم‌های Google ممکن است به سیگنال‌های اعتبار، تخصص و قابلیت اعتماد (E-A-T) اهمیت بیشتری دهند.

محتوا سنگ بنای تلاش های سئوی شماست و جایی برای صرفه جویی نیست. ایجاد - و سرمایه گذاری در - یک استراتژی محتوای واضح برای موفقیت سئو شما بسیار مهم است زیرا تقریباً همه عوامل دیگر به کیفیت محتوا بستگی دارند.

برای آخرین اخبار و نکات مربوط به محتوا، بخش جستجوی موتور جستجو: محتوا و نوشتن را نشانک‌گذاری کنید.

تحقیق

تحقیق در مورد کلمات کلیدی (عباراتی که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند) شاید مهمترین عامل طراحی سایت پس از ایجاد محتوای خوب باشد. این به شما کمک می کند محتوایی را توسعه دهید که به آنچه مردم در جستجوی آن هستند پاسخ دهد. تحقیقات کلمات کلیدی همچنین می تواند مزایایی فراتر از رتبه بندی برای آن پرس و جوها داشته باشد.

اریک انج، مدیر سئوی قدیمی و مدیر کل شرکت مشاوره Perfect Digital، می‌گوید: «درک زبانی که مشتریان استفاده می‌کنند فوق‌العاده مهم است، وقتی به شیوه‌ای که آنها صحبت می‌کنند، شما را بسیار مرتبط‌تر می‌کند، و این باعث نمی‌شود که تغییر دادن. بنابراین، تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای من بسیار بسیار مهم است و شاخه های جدیدی از آن وجود دارد که در آن روشی که شما ممکن است از تحقیقات کلیدواژه استفاده کنید ممکن است در حال تکامل باشد، اما نیاز به آن نیست.

تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند بینش‌هایی درباره ماهیت نقاط درد و نیازهای مخاطبان شما - خواه ناوبری، اطلاعاتی یا تراکنشی - علایق آنها، میزان علاقه (که با حجم جستجو مشخص می‌شود)، سطح رقابت برای آن سؤالات به شما ارائه دهد. و حتی قالبی که آنها آن اطلاعات را ترجیح می دهند.

هنگامی که ارزیابی کردید کدام کلمات کلیدی قابل اجرا هستند، از آنها برای اطلاع رسانی به تولید محتوای خود استفاده کنید و آنها را در خود محتوا قرار دهید تا مخاطبان شما شانس بیشتری برای یافتن شما در نتایج جستجو داشته باشند.

[نکته حرفه ای]

طبقه بندی کلمات کلیدی را بر اساس هدفشان در نظر بگیرید: اطلاعاتی، معاملاتی، ناوبری یا محلی. کلمات کلیدی بالقوه خود را با آنچه که در حال حاضر در نتایج جستجو رتبه بندی می شود ارجاع دهید تا انواع نتایجی را که Google برای نمایش هر درخواست انتخاب می کند، مشاهده کنید. ممکن است گوگل هدفی متفاوت از آنچه شما انتظار دارید به کلمه کلیدی اختصاص دهد. به عنوان مثال، تایپ کردن "ساندویچ" بیشتر نتایج محلی ایجاد می کند - بنابراین ممکن است برای رقابت برای آن کلمه کلیدی به یک استراتژی محلی نیاز باشد. درک اینکه گوگل چه نوع محتوایی را برای کلمات کلیدی مختلفی که در حال تحقیق هستید نشان می‌دهد، کمک می‌کند تا مشخص شود که چه نوع محتوایی باید بسازید و کدام یک از صفحات شما واجد شرایط رتبه‌بندی برای آن شرایط هستند.

 کلمات کلیدی

بعد از اینکه در مورد کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان برای یافتن شما تحقیق کردید، آن کلمات کلیدی را در متن، زیرعنوان ها و عناوین خود بگنجانید - اما نه به قیمت خوانایی یا سایر مواردی که موتورهای جستجو را بر خوانندگان اولویت می دهد.

به بیان ساده، کلماتی را که می خواهید صفحه شما پیدا شود در نظر بگیرید و به طور طبیعی از آنها استفاده کنید.

بری شوارتز، سردبیر اخبار جستجوگر لند موتور جستجو، با اشاره به تفاوت بین زبان مورد استفاده در پرس و جوهای جستجو و محتوایی که کاربران انتظار دارند پرس و جوهای آنها ظاهر شود.

«من فکر می‌کنم که لازم نیست لزوماً به این فکر کنید که سؤال چیست. بنابراین، برای مثال، من داستانی در مورد کنسول جستجوی گوگل نوشتم که در آن اعلان‌هایی درباره حذف دستورالعمل noindex برای فایل robots.txt اضافه می‌کرد.» شوارتز گفت. در زمان‌های قدیم، احتمالاً خط موضوع اعلان کنسول جستجو را مستقیماً در عنوان قرار می‌دادم، زیرا مردم آن خط متن را کپی و جایگذاری می‌کنند و سعی می‌کنند آن را جستجو کنند تا اطلاعات بیشتری پیدا کنند. . اکنون، گوگل در این مورد بسیار ساده‌تر و هوشمندانه‌تر است و شما واقعاً لازم نیست نگران انجام دقیق تطابق کلمات کلیدی در پرس و جو باشید – گوگل بسیار هوشمندتر است که آن را فراتر از آن گسترش دهد.

همیشه به خاطر داشته باشید که ابتدا برای کاربران می نویسید و موتورهای جستجو در درک زبان طبیعی بسیار بهتر می شوند. برای بهبود رتبه بندی خود، هر مفهومی از فرمول های "چگالی کلمات کلیدی" را کنار بگذارید.

طراوت

موتورهای جستجو اطلاعات به موقع، به روز و «تازه» را دوست دارند.

این بدان معنا نیست که می‌توانید به‌روزرسانی‌های جزئی در صفحات خود انجام دهید، تاریخ انتشار را به‌روزرسانی کنید یا به طور مداوم صفحات جدید و کم‌کیفیت تولید کنید تا تازگی را افزایش دهید.

اگر کتابخانه ای از محتوای قدیمی دارید، می توانید آن را به روز کنید یا صفحات منسوخ و منقضی شده را بازنشسته کنید. انجام این کار سایت شما را برای بینندگان مفیدتر می کند و همچنین به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما به خوبی نگهداری می شود.

گوگل همچنین مدت‌هاست که از آنچه Query Deserved Freshness (QDF) می‌نامد به‌عنوان فاکتور رتبه‌بندی محتوا برای انواع خاصی از پرس‌و‌جوها استفاده کرده است. اگر یک عبارت جستجو ناگهانی محبوب شود - برای مثال "طوفان" زمانی که یک طوفان فعال وجود دارد - Google QDF را برای آن جستجوها اعمال می کند و نتایج برای منعکس کردن داستان ها، اخبار و اطلاعات در مورد موضوع تغییر می کند. این برای قطعه های برجسته نیز صادق است.

ممکن است بتوانید با ایجاد محتوای مربوط به روندهای محبوب، رویدادها یا تعطیلات آتی و اخبار فوری، از افزایش تازگی برای افزایش دید خود در صفحه نتایج استفاده کنید. با این حال، توجه داشته باشید که افزایش مرتبط با QDF ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد و صفحه شما ممکن است در نتایج جستجو عمیق‌تر شود.

[نکته حرفه ای]

پاسخگویی صریح به سوالات کاربران در صفحات شما ارزش فوق العاده ای دارد. اولاً، شما در حال ایجاد محتوایی هستید که به طور خاص طراحی شده است تا نیازهای مخاطبان خود را برآورده کند. دوم، موتورهای جستجو به طور فزاینده ای سعی می کنند پاسخ های مستقیم را در نتایج جستجو نشان دهند. اگر به اندازه کافی به سؤالات پاسخ دهید، ممکن است صفحه شما به عنوان یک قطعه برجسته نمایش داده شود یا به عنوان یک نتیجه جستجوی صوتی در «دستیار Google» برگردانده شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از جستجوهای گوگل بدون کلیک روی محتوای دیگر به پایان می‌رسند و این تا حدی به این دلیل است که موتورهای جستجو به دنبال جلب رضایت کاربران با حل کردن جستجوهای آنها در صفحه نتایج هستند. برخی از این پاسخ‌ها دارای مجوز هستند (همانطور که در مورد اشعار موسیقی وجود دارد) و برخی مستقیماً از صفحات وب با پیوندی برای انتساب گرفته شده‌اند.

گاهی اوقات یک قطعه برجسته گنجانده می شود، همانطور که در اینجا وجود دارد.

بهینه‌سازی محتوای شما برای تکه‌های ویژه و پاسخ‌های مستقیم ممکن است دید بیشتری نسبت به یک نتیجه جستجوی ارگانیک استاندارد داشته باشد، و انجام این کار ممکن است شانس بازگرداندن آن به عنوان یک نتیجه جستجوی صوتی را افزایش دهد.

مشاور رایگان سئو سازمانی سئو داخلی، می‌گوید: «بعضی از مشتریان من گفته‌اند که وقتی [نتایج غنی] را دریافت می‌کنند، کلیک می‌کنند. «من فکر می‌کنم تفکر استراتژیکی وجود دارد که باید در مورد کلمات کلیدی اعمال شود که شما سعی می‌کنید آنها را برای قطعه‌های غنی رتبه‌بندی کنید تا مشخص کنید، به نظر می‌رسد که من یک کلیک دریافت خواهم کرد یا باید روی چیز دیگری تمرکز کنم. ؟"

بومن می گوید: "گاهی اوقات، شما آن قطعه غنی را می خواهید - آن جعبه در بالا - زیرا قصد آنها هرچه باشد، باید عمیق تر شوند." اما گاهی اوقات، هدف یک کاربر این است که یک پاسخ سریع دریافت کند و گوگل را ترک کند. اگر هدف این باشد، ممکن است پرس و جو چندان عالی نباشد.»

تصمیم برای خدمات سئو سایت در محتوایی که می تواند به پاسخ در صفحه نتایج جستجو تبدیل شود، باید بر اساس معنای افزایش دید برای برند شما تعیین شود. اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند هستید، این سرمایه گذاری ممکن است موجه باشد. اگر به دنبال افزایش ترافیک هستید، باید ارزیابی کنید که آیا کاربران پس از مشاهده پاسخ، احتمالاً روی آن کلیک می کنند یا خیر.

عمق

بری شوارتز، ویراستار اخبار Search Engine Land، توصیه می‌کند: «محتوای سایت شما باید به اندازه‌ای عمیق باشد که به سؤال کاربر به شیوه‌ای «قابل توجه، کامل یا جامع» پاسخ دهد، همانطور که در پست مشاوره به‌روزرسانی اصلی Google می‌گوید.

"آیا "تحلیل روشنگر یا اطلاعات جالبی را ارائه می دهید که فراتر از واضح است؟" آیا حاوی اطلاعات اصلی است؟ آیا این اطلاعات تحقیق شده و واقعی است؟ شما می خواهید مطمئن شوید که محتوای شما در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو، ارزش قابل توجهی دارد، زیرا این دقیقاً همان نوع محتوایی است که Google می خواهد در بالای نتایج خود قرار دهد.

بخش دشوار این است که بفهمید محتوای شما چقدر باید کامل باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، شما می خواهید ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود ارائه دهید، اما این لزوماً به این معنی نیست که باید کلمات بیشتری را برای دستیابی به تعداد کلمات دلخواه به کار ببرید. برخی پرسش‌ها، مانند «سریع‌ترین پستاندار خشکی چیست»، پاسخ نسبتاً ساده‌ای دارند، زیرا سؤالات دیگری مانند «چرا یوزپلنگ سریع‌ترین است» ممکن است توضیح عمیق‌تری را طلب کند. هنگام تصمیم گیری در مورد عمق شیرجه، پرس و جو، ترجیحات مخاطبان و پیشنهادات رقیب خود را در نظر بگیرید.

 چند رسانه ای

متن پایه ای است که اینترنت بر روی آن ساخته شده است، اما این بدان معنا نیست که به طور جهانی بهترین رسانه برای محتوای شماست. فرمت‌های دیگر نیز می‌توانند نمایانگر بیشتری را در نتایج جستجو ارائه دهند. استفاده از تصاویر، ویدئو، صدا یا فرمت های دیگر را در نظر بگیرید که برای مخاطبان شما جذاب باشد و برند شما را از رقبا متمایز کند.

بعد از اینکه بر روی قالبی که برای کاربرانتان بهترین است، تصمیم گرفتید، چند رسانه ای خود و همچنین صفحاتی را که آن را در آن جاسازی کرده اید بهینه کنید تا قابل کشف تر شود. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای ارائه خدمات چندرسانه‌ای و برداشتن مقداری از بار سرورهای شما است. این می تواند زمان بارگذاری را کاهش دهد، که برای سرعت سایت و تجربه کاربری شما عالی است.

با هر فرمتی که انتخاب می کنید، همچنان می خواهید از متن توصیفی برای تکمیل محتوای خود استفاده کنید و زمینه را برای موتورهای جستجو و کاربران به طور یکسان فراهم کنید. اگر ویدیو یا پادکست است، می‌توانید رونوشت اضافه کنید. اگر تصویر است، از متن جایگزین و زیرنویس استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند رسانه‌ای خود را با داده‌های ساختاریافته علامت‌گذاری کنید تا شانس بازگرداندن آن‌ها به عنوان یک نتیجه غنی را افزایش دهید.